Dotacje „na przypale”

Dotacje „na przypale”

Dziś jeszcze bardziej niż to miało miejsce kilka lat temu (2007-2013) przygotowanie dobrego i skutecznego wniosku o dofinansowanie wymaga czasu. Nie tylko sama ocena wniosku o dofinansowanie to proces długotrwały (często jest to 8-9 miesięcy w programach regionalnych lub 5-6 miesięcy w programach krajowych), ale i samo przygotowanie się do złożenia wniosku wymaga podjęcia szeregu czynności z odpowiednim wyprzedzeniem, aby sukces był bardziej prawdopodobny.
czytaj więcej

Rzetelna analiza przed podjęciem właściwej współpracy

Rzetelna analiza przed podjęciem właściwej współpracy

W życiu nie ma nic za darmo a usługa doradcza jest warta tyle ile za nią zapłacimy.

Większość z nas szuka okazji i oczekuje produktów i usług jak najtańszych. Niestety cena i jakość nie zawsze idą w parze. Praca kosztuje. A wysokiej jakości usługi zwłaszcza. Oczekiwanie, że dostaniemy coś za darmo lub za 20 czy 30% regularnej ceny a jednocześnie o tej samej jakości co w pełnej cenie jest trochę naiwne. Można to porównać do usług SPA zakupionych na popularnym serwisie do zakupów grupowych.
czytaj więcej

Dlaczego NIE pracujemy za samo „success fee”?

Dlaczego NIE pracujemy za samo „success fee”?

Przygotowanie dobrego wniosku o dofinansowanie tzn. skutecznego i wykonalnego w późniejszej realizacji wymaga ciężkiej pracy i doświadczenia.

Firmy doradcze stosują różne modele rozliczeń z klientami. Najczęściej spotykany jest model oparty o opłatę wstępną i opłatę za sukces. Są też takie, które pracują wyłącznie w oparciu o „success fee” ale i takie, które koncentrują się na wynagrodzeniu wstępnym.
czytaj więcej

B+R – czyli “to be or not to be” w dotacjach

B+R – czyli “to be or not to be” w dotacjach

W obecnej perspektywie finansowej (2014-2020) szczególny nacisk instytucje wdrażające programy europejskie położyły na wzmocnienie potencjału B+R polskich przedsiębiorstw.

Wszystko to ma miejsce pod pięknym i wzniosłym szyldem zacieśniania współpracy na linii nauka-biznes. Czy projekty B+R faktycznie przyczynią się do odejścia od mitu Polski jako „montowni Europy” czy to tylko fikcja pozwalająca zarobić wąskiej grupie przedsiębiorców i  „ludziom nauki”?
czytaj więcej

Jak zdobyć dotacje z UE na promocję firmy?

Jak zdobyć dotacje z UE na promocję firmy?

Chcąc starać się o dotacje unijne musimy pamiętać, że dotacje są tylko na pewne obszary związane z działalnością gospodarczą, tzn. są głównie na inwestycje (nawet szkolenia są pewnego rodzaju inwestycją). Natomiast promocja czy reklama nie stanowią inwestycji – to koszty bieżące działalności (podobnie jak najem, usługi księgowe czy wynagrodzenia). Oczywiście od każdej reguły jest wyjątek i spokojnie można wskazać przykłady projektów, gdy z dotacji można było sfinansować część w/w bieżących kosztów prowadzenia działalności.
czytaj więcej

Dotacje na sprzęt i budowę hali

Dotacje na sprzęt i budowę hali

Obecna perspektywa finansowa 2014-2020 w szczegółach znacznie odbiega od poprzedniej. Wydawać by się mogło, że szanse na dotacje mają wyłącznie wysoko wyspecjalizowane działania B+R, jednak są sposoby na sfinansowanie również prostszych potrzeb typu budowa hali czy zakup linii produkcyjnej. Trzeba tylko spojrzeć na problem szerzej, bardziej kreatywnie, a sposobów na realizację pojawia się wówczas kilka.
czytaj więcej